miércoles, 22 de junio de 2016

Base de orientación y Rúbrica de evaluación


ACTIVIDAD: con nuestro equipo de trabajo, tenemos que elaborar una base de orientación para la lectura de relojes analógicos y relojes digitales (horas, media hora, cuarto de hora y minutos). Una vez realizada la base de orientación tenemos que elaborar una rúbrica de evaluación.

BASE D’ORIENTACIÓ:

1. Primer mirem si el nostre rellotge és analògic o digital.

2.Si és analògic:  mirem l’agulla petita quin nombre marca per tant sabrem quina hora és (1,2,3,4...).

Si és digital: mirem els nombre que queden a l’esquerra dels dos puntes i en dirà quina hora és. En aquest cas, hem de tenir en compte, que solen estar en format 24 hores, per tant a partir de les 12 del mig dia, la 1 no és marcarà així, sinó així 13.

3. Si és analògic:  mirem l’agulla gran en quina posició es traba.
12= ...en punt
3=...i quart                                        
6=...i mitja
9=... menys quart

Si és digital: mirem els nombres que es troben a la dreta dels dos puntets:
00= ...en punt
15=... i quart
30=... i mitja
45=...menys quart

4. Si és analògic: ajuntem la informació de l’agulla petita +l’agulla gran i ja sabem quina hora és.

Si és digital: ajuntem la informació dels nombres de l’esquerra + els nombres de la dreta i ja sabem quina hora és

5. Per saber quants de minuts són:

Si és analògic:  sabem que la circumferència està dividida en 60 parts iguals i cada part equival a un minut. Però per no haver de contar un per un ens ajudem del nombres, que sabem que cada nombre equival a 5 minuts així reduïm els càlculs i ho podem fer de manera mental i més ràpida.

Si és digital: basta dir el nombre que hi ha a la dreta dels dos puntets directament ens diu a quin minut ens trobem.



RÚBRICA:
EXPERT
AVANÇAT
APRENENT
NOVELL
Diferenciar entre digital i analògic
Sap perfectament la diferència entre un digital i un analògic
Sap diferenciar el digital de l’analògic però no sap el significat.
No sap diferenciar el digital de l’analògic però sap el significat.
No sap diferenciar el digital de l’analògic ni sap el seu significat.
Identificar les hores (analògic)
Identifica l’agulla de les hores i interpreta quina hora marca.
Identifica l’agulla de les hores però no interpreta quina hora marca.
No identifica l’agulla de les hores però sap quina hora marca.
No identifica l’agulla de les hores i no pot interpretar quina hora marca.
Identificar les hores
(digital)
Identifica els dígits de les hores i interpreta quina hora marca.
Identifica els dígits de les hores però no interpreta quina hora marca.
No identifica els dígits de les hores però sap quina hora marca.
No identifica els dígits de les hores i no pot interpretar quina hora marca.
Identificar els minuts
(analògic)
Identifica l’agulla dels minuts i interpreta quina hora marca.
Identifica l’agulla dels minuts però no interpreta quina hora marca.
No identifica l’agulla dels minuts però sap quina hora marca.
No identifica l’agulla dels minuts i no sap quina hora marca.
Identificar els minuts
(digital)
Identifica els dígits dels minuts i identifica quins minuts marca.
Identifica els dígits dels minuts però no sap quins minuts marca.
No identifica els dígits dels minuts però sap quins minuts marca.
No identifica els dígits dels minuts i no sap quina hora marca.
És capaç d’interpretar els quarts.
Interpreta els quarts en format digital i analògic.
Interpreta els quarts en format digital però no analògic.
Interpreta els quarts en format analògic però no digital.
No interpreta els quarts ni en format digital ni analògic.
És capaç d’interpretar les mitges hores
Interpreta les mitges hores en format digital i analògic.
Interpreta les mitges hores en format digital però no analògic.
Interpreta les mitges hores en format analògic però no digital.
No interpreta les mitges hores ni en format digital ni analògic.
És capaç d’interpretar les hores i els minuts
Interpreta les hores i els minuts al rellotge analògic i digital
Interpreta les hores i els minuts del digital però no de l’analògic.
Interpreta les hores i els minuts de l’analògic però no del digital
No interpreta les hores i els minuts ni al rellotge analògic ni al digital.
És capaç de reproduir les hores
Reprodueix les hores i els minuts en format analògic i digital.
Reprodueix les hores i els minuts en format digital i analògic.
Reprodueix les hores i els minuts en format analògic però no en digital
No reprodueix les hores i els minuts ni en digital ni analògic.



Esta actividad se ha realizado a partir de la siguiente lectura:

SANMARTÍN, Neus (2007). Evaluar para aprender. 10 ideas clave. Barcelona. Ed. Gran.

- SANMARTÍN, Neus (2010). Avaluar per aprendre. L’avaluació per millorar els aprenentatges e l’aulumnar en el marc del currículim per competències. Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Dirección General de l’Educació Bàsica i el Batxillerat. Noviembre.
XTEC-XARXA TELEMÀTICA EDUCATIVA DE CATALUNYA VV.AA. (s.f.) Pautes per fer una base d’orientació amb l’alumnat. Departament d’Ensenyament. Xarxa Competències Bàsiques. Generalitat de Catalunya. pp 1-4.
- XTEC-XARXA TELEMÀTICA EDUCATIVA DE CATALUNYA VV.AA. (s.f.) Pautes per fer una rúbrica amb l’alumnat. Departament d’Ensenyament. Xarxa Competències Bàsiques. Generalitat de Catalunya. pp 1-3.

No hay comentarios:

Publicar un comentario