ACTIVIDAD: con nuestro equipo de trabajo, tenemos que elaborar una base de orientación para la lectura de relojes analógicos y relojes digitales (horas, media hora, cuarto de hora y minutos). Una vez realizada la base de orientación tenemos que elaborar una rúbrica de evaluación.
BASE
D’ORIENTACIÓ:
1. Primer
mirem si el nostre rellotge és analògic o digital.
2.Si
és analògic: mirem
l’agulla petita quin nombre marca per tant sabrem quina hora és (1,2,3,4...).
Si és
digital: mirem
els nombre que queden a l’esquerra dels dos puntes i en dirà quina hora és. En
aquest cas, hem de tenir en compte, que solen estar en format 24 hores, per
tant a partir de les 12 del mig dia, la 1 no és marcarà així, sinó així 13.
3. Si
és analògic: mirem l’agulla gran en quina posició es traba.
12=
...en punt
3=...i
quart
6=...i
mitja
9=...
menys quart
Si és
digital: mirem
els nombres que es troben a la dreta dels dos puntets:
00=
...en punt
15=... i
quart
30=... i
mitja
45=...menys
quart
4. Si
és analògic: ajuntem la informació de l’agulla petita +l’agulla gran i ja
sabem quina hora és.
Si és
digital:
ajuntem la informació dels nombres de l’esquerra + els nombres de la dreta i ja
sabem quina hora és
5. Per
saber quants de minuts són:
Si és
analògic: sabem que la circumferència està dividida en 60 parts iguals i cada part
equival a un minut. Però per no haver de contar un per un ens ajudem del
nombres, que sabem que cada nombre equival a 5 minuts així reduïm els càlculs i
ho podem fer de manera mental i més ràpida.
Si és
digital: basta
dir el nombre que hi ha a la dreta dels dos puntets directament ens diu a quin
minut ens trobem.
RÚBRICA:
EXPERT
|
AVANÇAT
|
APRENENT
|
NOVELL
|
|
Diferenciar
entre digital i analògic
|
Sap
perfectament la diferència entre un digital i un analògic
|
Sap
diferenciar el digital de l’analògic però no sap el significat.
|
No sap
diferenciar el digital de l’analògic però sap el significat.
|
No sap
diferenciar el digital de l’analògic ni sap el seu significat.
|
Identificar
les hores (analògic)
|
Identifica
l’agulla de les hores i interpreta quina hora marca.
|
Identifica
l’agulla de les hores però no interpreta quina hora marca.
|
No
identifica l’agulla de les hores però sap quina hora marca.
|
No
identifica l’agulla de les hores i no pot interpretar quina hora marca.
|
Identificar
les hores
(digital)
|
Identifica
els dígits de les hores i interpreta quina hora marca.
|
Identifica
els dígits de les hores però no interpreta quina hora marca.
|
No
identifica els dígits de les hores però sap quina hora marca.
|
No
identifica els dígits de les hores i no pot interpretar quina hora marca.
|
Identificar
els minuts
(analògic)
|
Identifica
l’agulla dels minuts i interpreta quina hora marca.
|
Identifica
l’agulla dels minuts però no interpreta quina hora marca.
|
No
identifica l’agulla dels minuts però sap quina hora marca.
|
No
identifica l’agulla dels minuts i no sap quina hora marca.
|
Identificar
els minuts
(digital)
|
Identifica
els dígits dels minuts i identifica quins minuts marca.
|
Identifica
els dígits dels minuts però no sap quins minuts marca.
|
No identifica
els dígits dels minuts però sap quins minuts marca.
|
No
identifica els dígits dels minuts i no sap quina hora marca.
|
És
capaç d’interpretar els quarts.
|
Interpreta
els quarts en format digital i analògic.
|
Interpreta
els quarts en format digital però no analògic.
|
Interpreta
els quarts en format analògic però no digital.
|
No
interpreta els quarts ni en format digital ni analògic.
|
És
capaç d’interpretar les mitges hores
|
Interpreta
les mitges hores en format digital i analògic.
|
Interpreta
les mitges hores en format digital però no analògic.
|
Interpreta
les mitges hores en format analògic però no digital.
|
No
interpreta les mitges hores ni en format digital ni analògic.
|
És
capaç d’interpretar les hores i els minuts
|
Interpreta
les hores i els minuts al rellotge analògic i digital
|
Interpreta
les hores i els minuts del digital però no de l’analògic.
|
Interpreta
les hores i els minuts de l’analògic però no del digital
|
No
interpreta les hores i els minuts ni al rellotge analògic ni al digital.
|
És
capaç de reproduir les hores
|
Reprodueix
les hores i els minuts en format analògic i digital.
|
Reprodueix
les hores i els minuts en format digital i analògic.
|
Reprodueix
les hores i els minuts en format analògic però no en digital
|
No
reprodueix les hores i els minuts ni en digital ni analògic.
|
Esta actividad se ha realizado a partir de la siguiente lectura:
- SANMARTÍN, Neus (2007). Evaluar para aprender. 10 ideas clave. Barcelona.
Ed. Gran.
- SANMARTÍN, Neus (2010). Avaluar per aprendre. L’avaluació per millorar els
aprenentatges e l’aulumnar en el marc del currículim per competències.
Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Dirección General de
l’Educació Bàsica i el Batxillerat. Noviembre.
- XTEC-XARXA TELEMÀTICA EDUCATIVA DE CATALUNYA VV.AA. (s.f.) Pautes per fer
una base d’orientació amb l’alumnat. Departament d’Ensenyament. Xarxa
Competències Bàsiques. Generalitat de Catalunya. pp 1-4.
- XTEC-XARXA TELEMÀTICA EDUCATIVA DE CATALUNYA VV.AA. (s.f.) Pautes per fer
una rúbrica amb l’alumnat. Departament d’Ensenyament. Xarxa Competències
Bàsiques. Generalitat de Catalunya. pp 1-3.
No hay comentarios:
Publicar un comentario